Законодавче підґрунтя
Державне агентство автомобільних доріг України повідомляє про те, що з 1 червня 2019 року в денну пору доби при температурі повітря вище +28 С, застосовується обмеження та заборона руху автомобільними дорогами загального користування державного значення великовагових транспортних засобів фактичною масою понад 24 тони і навантаженням на вісь більш ніж 7 тонн (крім транспортних засобів, що здійснюють перевезення небезпечних, швидкопсувних вантажів, живих тварин і птиці, а також перевезення, пов’язані із запобіганням або ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій).
На автомобільних дорогах загального користування державного значення встановлено відповідні заборонні дорожні знаки та інформаційні щити.
З настанням зимового періоду, який супроводжується несприятливими погодними умовами (ожеледь, ожеледиця, сильний снігопад, вітер, який спричиняє утворення снігових переметів на проїзній частині тощо) на автомобільних дорогах загального користування виникають скупчення вантажних транспортних засобів, що негативно впливає на забезпечення життєдіяльності населення та створює небезпечні умови для дорожнього руху.
У літню спеку дороги страждають найбільше, особливо від великовагового транспорту. З метою упередження наслідків недбалого ставлення до автошляхів на Житомирщині, керівники місцевої влади, Служби автомобільних доріг області та представники Управління Укртрансбезпеки зустрілися із керівниками підприємств добувної та каменеобробної промисловості, на якій акцентували увагу на тому, що жоден державний фінансовий ресурс не спроможний забезпечити перекриття наслідків недбалого ставлення до шляхів, адже жодна дорога не витримує значного перевантаження при температурних показниках від 28° С та вище.
Управління Укртрансбезпеки у Житомирській області, що займається контролем перевезення вантажів констатує, що починаючи з квітня, коли було розпочато кампанію великовагового контролю, було проведено близько 3 000 зважувань, з яких 96 випадків зафіксовано перевантаження. Більше того, водії всіляко ухиляються від вагового контролю, тобто свідомо йдуть на руйнування доріг.
Детально: http://new.zt.ukravtodor.gov.ua/press/news/dorohy_ye_ne_tam_de_yikh_postiino_remontuiut__a_tam__de_yikh_ne_ruinuiut.html
Хороші дороги в Україні поступово з’являтимуться.
Проте чи зможуть вони бути збережені? Питання поки відкрите….
Державне агентство автомобільних доріг України підтримує ідею посилення контролю за великоваговим транспортом, адже це збереження якості відремонтованих доріг та, як результат, безпеки на дорогах.
З огляду на те, що по всій території України зберігається спекотна погода, звертаємося до перевізників із проханням бути відповідальними та виконувати вимоги обмеження руху, щоб захистити покриття автомобільних доріг від руйнування.
В інтерв'ю телеканалу «Еспресо» від 6 листопада 2016 року керівник Укравтодору Славомір Новак сказав: «Необхідно створити прозору систему для вантажівок, ввести оплату за дорогу та контроль ваги».
Заборона діятиме протягом усього літнього періоду в денну пору доби з 10:00 до 22:00
Понад 130 порушень перевізників виявлено за 1 місяць роботи габаритно-вагових комплексів.
6 ділянок протяжністю понад 40 км автомобільної дороги М-12 Стрий – Тернопіль – Кіровоград – Знам’янка та 6 ділянок протяжністю близько 20 км автомобільної дороги М-21 Житомир – Могилів – Подільський поцятковані напливами дорожнього покриття та коліями глибиною до 10 см.