УКРАВТОДОР

Державне агентство автомобільних доріг України

» Прес-центр » Новини » Суд розглядає позов Укравтодору про повернення завданих збитків на 1,5 млн грн недобросовісними підрядниками

Суд розглядає позов Укравтодору про повернення завданих збитків на 1,5 млн грн недобросовісними підрядниками

Господарський суд Рівненської області взяв до розгляду позов місцевої Служби автомобільних доріг, яка вимагає від підрядника ТОВ «Євро Плюс Буд» повернути 1 мільйон 519 тисяч гривень збитків.

Йдеться про справу аварійного мосту у Ремчицях, Сарненського району Рівненської області — за два роки змінилися два підрядники, але недобудована споруда залишається в аварійному стані.

В основі справи матеріали кримінального провадження, де зафіксована розтрата державних грошей. Наступний етап — стягнення всіх коштів, які були сплачені підряднику за роботу на об‘єкті, який так і не був введений в експлуатацію.

Департамент стратегічних розслідувань Національної поліції також повідомив про підозру директору та засновнику фірми-підрядника.Йому обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.Підрядник досі переховується, інженер технагляду отримав кримінальний строк.

Сумна історія

Міст у Ремчицях у 2018-му році почало ремонтувати київське товариство «Олександрія Кепітал», одна договір з ними був розірваний достроково. Після невдалого ремонту столичне товариство «Євро Плюс Буд» мало зробити найнагальніше: проїзд двома смугами і пішохідний прохід. За роботи отримали майже чотири мільйони гривень. Роботи були оплачені та прийняті, одна по факту — не виконані.

З травня 2020 Служба автомобільних доріг у Рівненській області веде претензійну роботу, але підрядник — переховуються. Суд визнав — відповідальний за здійснення технагляду співробітник без належної перевірки погодив завищені обсяги робіт з ремонту мостового переходу через річку Горинь поблизу села Ремчиці, Сарненського району. Загальна сума збитків — понад 1,9 млн грн. Суд визнав чоловіка винним та засудив до 4 років позбавлення волі, які потім змінили на позбавлення волі з випробуванням, терміном на 2 роки.

У вересні 2020 року технагляд визнав — експлуатувати аварійну споруду небезпечно для учасників руху.

За даними слідства, аби заволодіти коштами державного бюджету, директор та учасник фірми-підрядника внесли до офіційних документів перелік робіт по об’єкту, які не були виконані. Як результат, заволоділи сумою у понад 1,5 мільйона гривень державних коштів, повідомляють в управлінні стратегічних розслідувань у Рівненській області.

За позовом Служби автомобільних доріг у Рівненській області відкрито дві кримінальні справи ще по одному підряднику та іншому об‘єкту за невиконання рішення суду про стягнення невідпрацьованого авансу. Йдеться про будівельну компанія «Білдерпоінт», яка взяла аванс майже 5 мільйонів гривень, однак ремонт ділянки дороги так і не розпочала. Рішення про повернення коштів суд ухвалив у 2018 році, однак гроші досі підрядником не повернуті.

У 2020 році очільник Укравтодору Олександр Кубраков ініціював системну реформу управління якістю, яка має унеможливити у майбутньому подібні інциденти, коли оплачені роботи не виконуються, або виконуються неналежним чином.

Заходи включатимуть реструктуризацію ДП «Дор’якість», передбачатимуть формування електронних паспортів доріг за міжнародними стандартами, перехід на гармонізовані стандарти EN у рамках угоди про асоціацію з ЄС та запровадження політики управління якістю на кожному етапі життєвого циклу дороги.

У 2020 році вперше на роботи з технічного нагляду Укравтодор запросив приватні компанії, перш за все — із досвідом роботи на міжнародному ринку. Кожен третій кілометр Великого будівництва отримав незалежних технічний нагляд від організацій, котрим довіряють міжнародні партнери Державного агентства автомобільних доріг. Підписано 120 контрактів. Інженери слідкують за якістю виконання робіт на 30 штучних спорудах та 1250 км державних доріг.